BuKaN PeNuLiS uPaHaN

April 2, 2010

CINTA SI GARIT.

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 11:17 am

anda tahu maksud garit?bahasa ini kebiasaannya digunakan untuk merujuk kepada gadis yang merenyam atau gatal nak menikah awal.selain gadis yang memang jenis gatal denganlelaki.

ada suatu kisah di negeri melayu tua,kisahnya seorang anak gadis yang berusia 15 tahun sanggup membuang si ibu demi mengikut teman lelaki juga bakal suami hadapannya.malang bagi si ibu,anak gadis yang dikatakan pintar telah membuat keputusan nekad untuk berkahwin dengan si lelaki walau apa yang terjadi.

wow,suci murni cinta mereka.inilah yang dikatakan kemurnian cinta kepala hotak!pada saya gadis yang bernama halimaton ini sejenis gadis yang sedang mengalami penyakit GARIT penyakit ini jikalau terkena pada poen gadis akan membawa suatu kecelakaan yang amat dahsyat.

ceritanya pada mulanya si ibu telah membuat satu laporan polis berhubung dengan kehilangan halimaton.tetapi rupa-rupanya si anak bukannya hilang sebaliknya ia melarikan diri ke pulau mahsuri untuk bersama-sama insan tersayang iaitu mohd noor abdullah yang berusia 19tahun.saya sempat menonton berita lewat tengah malam di RTM1 yang mana di dalam berita tersebut si bakal suami halimaton menyatakan dia langsung tidak membawa lari maton.maton yang rela mencarinya di Langkawi.keluarga si lelaki juga membalas dengan membuat laporan polis dengan disokong oleh maton.

usia si bakal lelaki juga masih muda iaitu 19tahun.si lelaki bukannya suka lagi menasihati maton supaya segera pulang ke pangkuan ibu tetapi lebih banyak mencucuk dengan sombongnya si lelaki memberi kenyataan kepada wartawan rtm bahawa dia langsung tidak membawa lari maton malahan katanya maton yang suka dengan mengikutinya lagipun mereka akan berkahwin.keluarga si lelaki juga memberi sokongan padu di dalam hal ini.bukannya nak meredakan keadaan.

si garit ini sebaliknya memberi syarat,jikalau ingin melihat dia pulang ke Baling setujukan sahaja pernikahan dia dengan mat noor.ceh,jikalau anda ada anak gadis sebegini saya sarankan anda merotan sahaja budak yang sebegini.

apa yang lebih menarik dek kerana kehilangan si garit ini telah membongkar cerita cinta haram jadah mereka.akan bahagiakah mereka?sedangkan artis yang bernikah bagaikan nak rakkkk pun bernikah 3,4 bulan bercerai inikan pula si garit ini.

nanti jika aton dah menikah aton akan selalu pulang ke Baling,urmm harammm!tengok jer lah nanti baling tuh hanya tinggal kenangan.apa yang memelikkan keluarga si lelaki juga bangang serta tolol,si budak lelaki itu dah lah tolol ini campur dengan si keluarga 2 kali tolol.

apa nasihat yang seharusnya diberikan?saya malas nak beri nasihat.saya enggan punya anak perempuan disebabkan faktor inilah.jikalau saya ada anak gadis dan perkara ini terjadi ke atas diri saya pasti saya akan kecewa teramat sangat.apa yang istimewanya semenjak saya bersekolah lagi saya telah berangan jikalau saya sudah mempunyai isteri saya akan elak dari mendapat anak perempuan.alhamdulillah saya berjaya dengan tips yang saya peroleh dari doktor sakit tuan.

gadis,kedegilan mereka itu lebih dahsyat dari kebebalan seekor keldai.

1 Comment »

  1. memang patut pun rotan ..patutnyer rotan dari kecik lagi supaya tak jadi benda macam tu..

    Comment by azrina kasman — August 30, 2010 @ 10:14 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

