BuKaN PeNuLiS uPaHaN

March 10, 2010

SAYANG,PARKING BAIK-BAIK YE..

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 5:54 pm

aduan rakyat di tivi 3 suku malam tadi ada melaporkan berkenaan gejala para pengguna haram jadah yang suka parking kereta sesuka mak bapak tonek tongkang diaorang.SEBELUM ITU INI BUKAN ENTRI ANTI BANGSA,kerana yang banyak terlibat dalam soal ini adalah terdiri dari kaum cina.fakta!

kejadian berlaku di bandar baru klang,kalau sesiapa yang pernah datang ke klang atau menetap di klang tahulah korang macam mana orang-orang di sini sesuka hati meletakkan kenderaan mereka.lokasi yang selalu terjadi ialah di pusat-pusat perniagaan.samada di bandar bukit tinggi klang mahupun di kawasan bukit raja berhampiran dengan JJ bukit raja.

parking untuk kenderaan cacat dibalunnya sesuka mak bapak tongkang diaorang letak kereta mewah mahupun kereta bodoh diaorang.tanpa rasa bersalah tanpa rasa kasihan dengan pengguna yang lain janji hati puas pentingkan diri namanya tuh.aku sendiri pernah terkena,lokasinya di bandar baru klang malahan bukan sekali tetapi beberapa kali.mujurnya aku nih jenis yang mempunyai tahap kesabaran yang tertinggi sebab itulah dalam soal kasih sayang serta percintaan aku sering dipermainkan seperti barang boneka.

hah tu diaa…gambar nih dah lama tahun lepas punya nih.bulan bila aku dah tak ingat.aku snap pakai handfone mahal aku yang limited dalam Malaysia ada sejuta unit jer.kereta aku yang berwarna merah tuh ferari kaler merah tuh,sayangnya kereta ferari tuh aku dah jual sebab aku tukar pakai porsche cayene.nampak macam kete kancil sebenarnya kalau tengggoookkk dengan baek kete ferari tuh.haram jadah kete wira sekor mamat cina dah buat halangan kat situ.

aku bayar parking tau taruh duit dalam mesin dapat tiket pamer kat cermin dashboard.kat situ ada satu kedai kopi nama pak ali(sekarang dah berpindah lokasi)kat kedai kopi pak ali tuh la mula-mula aku bawa baby aku mak ona minum coklat ais.last-last dia tinggal aku sebab ikut orang miskin dari aku.ada aku kisah?memang aku kisah sampai sekarang.

sejam aku tertonggok tunggu kat situ aku ponn ponn ponnn abang kasim tak keluar,keluar.at last satu mamat cina datang dengan muka haram jadah,

“soli”hah simple kan ayat dia.bagus kan…

aku dah siap ambil gambar kete dia semua catat no dia,kalau aku bukan seorang yang penyabar dah lama aku sekrang nih ada dalam penjara sungai buloh.kes….simpang,simpang 44.aku juga malas lah nak pakai kuasa yang aku ada iaitu panggil datang opis saman.kalau waktu zaman jiwa aku bergelora macam 10 tahun lalu mamat cina tuh dah kena saman kat situ juga dengan aku.apa korang pikir kejam tak aku kalau aku saman dia serta merta,hah!

inilah sikap buruk para pengguna di daerah klang terutama di kalangan orang-orang cina.melayu dengan hindu ada juga yang perangai sial macam nih tapi tak seramai diaorang.kalau korang tengok malam tadi kat tivi 3 aduan rakyat,si minah cina tuh siap sound karam singh walia lagi.dia cakap dia punya suka lah nak letak mana dia bayar duit dia.amboiii…tengok tak haram jadah ka lagu tuh!

sebenarnya soal parking nih bukan sahaja kat klang malahan semua tempat terjadi,kes berebut parking pun best juga.aku juga yang kena,beberapa tahun dulu time tuh gelora jiwa aku tiba-tiba tengah hot sebab baby aku kencing aku.aku nak masuk parking kat tesco bukit tinggi,dah elok aku kona nak lipat masuk tiba-tiba ada satu van zupp buat kona maut terus parking kat tempat yang sepatutnya aku parking.apek cina,hah dia bagus punya buat muka selamba dengan bini dia terus jalan masuk tesco.aku dah nak ligan dengan kayu buluh semambu aku dah,ina sempat tahan.kalau tidak patah riuk dah apek tuh.

iskhh…banyak lagi lah kes parking nih yang berlaku kat aku dan teman-teman aku pun ada juga cerita.ada satu kes hakim dengan majistret pun bergaduh sebab parking,si majistret tuh tak tahu tempat dia parking tuh si hakim yang punya.siap bertekak lagi,WHO ARE YOU,WHO ARE YOU?hah last sekali kena dia rupanya bakal bos baru dia hakim besar malaya.puhhh!!!

tapi kan bab parking marking nih kan,aku salut lah kat golongan wanita,baik gadis mahupun perempuan.diaorang kan memang terer parking kete.hah handal lah,kalau time tengah malam kan kalau dia orang parking malam-malam pekat pun tanpa buka lampu senang jer diaorang masuk parking,kona tak patah lak tuh.steady jer masuk,tuh yang buat abang sayang tuh sebab sayang pandai parking sedap sayang parking.so,sayang parking baik-baik ye..

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

