BuKaN PeNuLiS uPaHaN

February 28, 2010

KETIKA AKU MASIH LAGI TERGANGGU.

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 11:28 am

kata-kata shahnon ahmad saya ingat dan simpan sehingga sekarang,

BUKAN MUDAH UNTUK MEMANUSIAKAN MANUSIA.

memang amat payah untuk saya memanusiakan manusia melalui penulisan saya,kalau ada yang mahu dengar dan menurut,turut lah.jikalau ada yang mencebik bibir dan memaki hamun punya pasal lah.manusia itu layaknya ia akan menjadi keramat seperti para wali jikalau hatinya putih bersih.manusia itu layaknya akan berperangai melebihi anjing dan babi jikalau hatinya sudah hitam legam dan jiwanya sudah hilang kewarasan.

di kala ini fikiran saya masih terganggu dengan peristiwa pembunuhan adik syafia humairah,dia bukan apa-apa dengan saya.namun kerana dia seorang insan dan kanak-kanak pengakhiran hidupnya amat saya simpati dan tangisi.dalam hati saya tangisi.jikalau saya berada di tempat kejadian pada waktu itu nescaya si pembunuh akan dibunuh oleh saya dan nescaya saya yang akan merengkok di dalam penjara.saya juga mempunyai sifat baran namun baran saya letakkan kepada golongan binatang sahaja.kepada rakan-rakan terdekat dan teman-teman wanita saya mereka akan mengetahui betapa bestnya kelakuan saya,ini bukan cerita tentang saya.

sewaktu saya menuntut di Pra-U belasan tahun dahulu cikgu saya ada mengajar saya agar menjadi seorang penganalisis yang bijak,perlu membaca dan menilai sesuatu bacaan.bukan itu sahaja dia turut mengajar bagaimana untuk membaca pemikiran seseorang dan menganalisisnya.saya suka menganalisis.

al fatihah untuk adik syafia humairah.saya ingin katakan sesuatu kepada ibunya yang lahir sebagai seorang wanita dan menjelma  menjadi betina.saya tak tahu namanya.tidak mengapa.fuckkkkkkkk u betina fuckkkkkkk u bastard.fuckkkkkkk u fuckkkkkk u!bukan saya sahaja yang memaki si betina ini,malahan ribuan juga telah mamaki hamun si betina ini.namun layakkah anda untuk memaki dia.sedangkan ketika anaknya disepak diterajang tiada siapa yang mempedulikan.oh itu bukan saya,saya berjanji jikalau saya menonton atau terserempak sekali lagi dengan peristiwa sedemikian saya pasti akan melunyai-lunyai si pendera. 

6 tahun si ibu mengenali suspek,sekarang si ibu berusia 25 tahun.maknanya si ibu mengenali suspek ketika berusia 19 tahun.anak sulung si betina ini ialah 7 tahun.maksudnya betina ini berkahwin pada usia 17 tahun atau 18 tahun juga ketika perut sudah memboyot.samada si betina ini dipaksa berkahwin atau sahari suami si betina yang sekarang berada di dalam penjara ini seorang pak sanggup untuk si betina?maksudnya si betina ini semenjak zaman remaja lagi perangai macam haram jadah.mak bapaknya pula tak bagi didikan yang sempurna atau dah malas dengan kerenah si betina ini.malas atau tidak itu bukan alasannya.sekarang ini akibat dari kecuaian bapak dan ibu si betina ini cucu mereka dah maut.

betina ini juga curang,mencurangi suaminya yang masih sah dengan menjalin perhubungan intim dengan si suspek semenjak 6 tahun yang lalu.inilah bezanya jikalau perempuan curang dengan lelaki curang.perempuan curang tidak boleh bersuamikan sehingga 4 orang, lelaki curang boleh mempunyai perempuan sehingga 4 orang.jikalau lelaki itu sejenis spesis yang kaya raya serta keramat dalam soal penjagaan kehidupan wanita lantaklah nak ada berapa wanita sekalipun.hah inilah bezanya selalu saya tekankan namun orang perempuan masih tidak boleh menerima.terimalah hakikat ini jangan kerana ikutkan akal yang pendek poen diberi kepada lelaki yang tak seharusnya.

betina ini bangang dan seorang munafik,laporan akhbar semalam ada menyatakan bahawa dia juga turut terlibat mendera humairah,ini didakwa sendiri oleh suspek.apatah lagi bekas-bekas deraan lama masih ada ketika hospital membuat bedah siasat.haram jadah sungguh betina ini.menteri rambut warna dato seri sharizat menyatakan perkara ini tidak boleh ditekankan sepenuhnya ke atas pundak si ibu,mengapa pula begitu?betina ini telah bersekedudukan serta berzina dengan melahirkan anak haram seorang berusia setahun lebih dan sekarang tengah mengandung 4 bulan.(namun si betina ini menafikannya di dalam buletin utama)

betina ini jikalau mengikut hukum syariah perlu direjam sehingga mati kerana dia masih bersuami dan suaminya masih lagi tidak menceraikannya.sekurang-kurangnya betina ini disebat berbirat.kasihan anak dia dah meninggal jangan rotan,butohhhhhhh!!!!ini sahaja ayat yang sesuai dipergunakan.itulah pemimpin kita asyik berpolitik kepartian sedangkan masyarakat melayu beragama Islam hidup porak peranda tidak dipedulikan.hanya pentingkan glamer rambut dan tudung rambut.perlukah simpati dengan betina ini?no way jose!!

saya menganalisis hati si betina ketika dia menjirus air mawar,MATI JUGA KAU AKHIRNYA UMAIRAH SELAGI KAU HIDUP SEKSA AKU.NYUSAHKAN!!NIH DALAM PROTT NIH ADA LAGI.URMM..APA AKU NAK KELENTONG KAT MENTERI DENGAN PAPER NANTI IYER.OH,ABANG TEKSI I LUVVV U.DUN GO TO JAIL FIRST FUCK ME FIRST.

dalam pada itu berlaku juga perebutan jenazah,eh mengapa pula?sebenarnya ini anak sapa?berlakikan sahari beranakan anak suspek ka?sahari butuh tak naik ka?apsal famili si suspek nak bz-bz rebut jenazah!

tengok haram jadah nih nak ambik jenazah,kenapa iya?mungkin cucu dia yang sebenar?

si ibu ini amat rapat dengan si suspek kenal pun dah lama,kerana terlalu kenal mestilah dia juga amat kenali keluarga si suspek.dah jadi macam ibu mertua dan bapak mertua yang asli lah kan.biarpun famili suspek tahu dan famili si betina nih tahu mereka ada anak haram tinggal tanpa ikatan namun disebabkan ajaran sesat yang mereka anuti mengesahkan pernikahan mereka.mungkin mereka dah menikah secara batin atau menikah kontrak.runtuhnya sebuah institusi keluarga di Malaysia.selama mana nak sembunyikan perkara ini apabila ALLAH datang menjemput humairah maka terbongkarlah segalanya.bayangkan lah jikalau perkara ini berterusan.urmmm….jadi songsanglah.si bapa betina pun buat tak peduli si bapak suspek pun buat tak peduli dan suami si betina mengetahui segala perkara ini.semuanya famili setan!

si betina ini juga mendakwa bersekedudukan sebab suami pertama yang sedang dalam penjara sungai buluh tidak mahu melepaskannya.memang kenyataan haram jadah yang dia buat.semoga Allah melaknati mereka yang jahil.jangan pula nanti si suspek tidak dijatuhi hukuman mati tetapi hanya di tempatkan di Tanjung Rambutan atau Tampoi kununnya sebab sakit jiwa.menjadi persoalan kini si betina masih dibiarkan,mengapa tidak turut dilokap atau direman?kesalahannya bersubahat mendera dan berzina sehingga keluar anak haram.undang-undang apa kat Malaysia nih?

2 Comments »

  1. saya pun hairan lagi kenapa tak mintak fasahk je dengan suami dalam penjara tu…kerana dah tentu dia tak mampu beri nafkah..bukan laa alasan nak besekedudukan kalu suami x cerai…menteri jambul tu dah tentu bela sapa sahaja yang mahu kepada penyelesai syariah..harap surau masjid tingkatkan aktiviti kemasyarakat tok iman tok bilal sekali sekali ketuk laa pintu rumah ahli kariah…

    Comment by fuad — March 1, 2010 @ 3:46 am | Reply

  2. agak2nya famili macam diorang ni ramai lagi x, punah ranah…

    Comment by Park Air — March 4, 2010 @ 8:34 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

