BuKaN PeNuLiS uPaHaN

February 27, 2010

CERITA TENTANG ORANG HARAM JADAH.

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 11:04 am

saya ingin ceritakan berkenaan manusia haram jadah.

manusia ini kalau dah bersifat haram jadah harusnya disula sahaja.setidaknya pun direjam atau dilempar ke neraka.

kita lahir sebagai bayi dari bayi kita bertemu dunia kanak-kanak kemudian muncul alam remaja serta memasuki dunia dewasa.sewaktu bayi kita langsung tidak mengerti hanya dibelai oleh ibu dan bapa bagi yang tidak berbapa iaitu anak haram hanya belaian ibu sahaja yang diperoleh.namun bagi insan yang lebih tak bernasib baik di rumah anak yatim atau diceruk mana-mana sahaja ia akan membesar.

pernahkah anda didera pada zaman kanak-kanak?saya tidak pernah,nasib baik.

haruskah jikalau anda mempunyai anak yang amat nakal,hyperaktif atau penyakit nakal apa sekalipun anda layak untuk menderanya?

jikalau takut dilambung badai mengapa harus berumah di tepian pantai,jikalau takut dapat anak cacat mahupun buas dan nakal sehingga tidak boleh dikawal mengapa nak berkahwin dan beranak.

kisah adik syafia humairah sahari yang maut selepas dipukul dengan kejam di padang bola menjadi tajuk utama akhbar harian.ada dua versi,dalam harian metro ada cerita lain dalam berita harian ada cerita lain.namun apa yang pasti syafia umairah disepak dan ditampar serta dipijak kepalanya di hadapan orang ramai.mereka hanya melihat budak itu diperlakukan sedemikian rupa tanpa memberi pertolongan.

mereka yang berada di tempat kejadian takut untuk campur tangan setelah diberi amaran oleh kununya bapa tiri kepada syafia umairah.what the fuckkkkkkkkk of takut?kalau saya akan dirogol oleh seorang gadis jelita dan anda sebagai orang ramai takutkah untuk memberi pertolongan pada saya dan membiarkan saya didera serta dirogol?haruskah begitu kalian melihat sahaja?

gambar di atas ialah arwah adik syafia humairah sahari.saya ambil gambar ini dari berita harian.menurut cerita syafia didera sebelum kejadian itu lagi.bapa tiri yang dimaksudkan itu bukan bapa tirinya sebaliknya ialah teman lelaki ibunya yang mana mereka telah lama tinggal bersama.walaupun belum menjalin ikatan pernikahan mereka tinggal sekali.di sisi hukum agama Islam ia telah melampaui undang-undang syariah.

baiklah,biarlah saya mengulas dari sudut pemikiran sosialis kerana saya seorang yang liberal namun saya juga seorang muslim yang belum lagi berniat untuk tinggal bersama teman wanita saya kerana saya takut akan ditangkap khalwat.jiaklau sudah si haram jadah itu lama tinggal bersama si ibu mangsa ia sudah cukup menjijikan.si ibu juga haram jadah sanggup tinggal bersama.jikalau suspek itu baik dan keramat ia tidak menjadi hal.

suspek seorang pemandu teksi seorang penagih dadah,hah!tengok rupanya suspek penagih dadah.takder laki lain yang lebih mulia dan berpekerti ka nak ajak tinggal sesama.dah lah menagih dadah si mangsa pula didera sehingga mati.orang ramai pula hanya tumpang tengok.

bertudung litup muka manis nampak naif jer kan?inilah ibu si mangsa.

si ibu ini juga turut ditahan membantu siasatan setelah teman lelakinya juga mendakwa mereka sama-sama terlibat mendera adik syafia humairah.haram jadah betul kan?nampak tak di belakang ibu mangsa ada lelaki bersongkok?itu ialah atuk kepada mangsa.atuk tak tahu ke anak atuk tuh lama dah bersekedudukan dengan drebar teksi penagih dadah?atuk tak ambil peduli ka hal cucu atuk atau anak atuk?famili atuk nih jenis famili ting tong ka?

anak atuk sikit pun manis mengapa biarkan tinggal sekali dengan drebar teksi penangih dadah?ada rahsia disebaliknya ka?si drebar teksi tuh telah menabur budi kat atuk kot?tolong setel hutang along?atau ada lagi cerita tersirat?

mengapa cucu atuk yang keletah tuh jadi mangsa?kalau cucu atuk itu hyperaktif sekalipun layakkah dia didera sampai mati?what the fuckkkkkkkk lah korang nih!

orang ramai,si suspek drebar teksi,ibu syafiah humairah dan atuk neneknya haram jadah!inilah cerita berkenaan orang-orang haram jadah.

1 Comment »

  1. Saya tak faham kenapa mak bapak biarkan anak bersekedudukan…apakah negara kita macam negara maju ala amerika…tak boleh ke buat laporan kan jabatan agama…jabatan agama kalu orang buat laporan jangan buat noheng pulak sampai orang dah fed up..

    Comment by fuad — March 1, 2010 @ 3:40 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: