BuKaN PeNuLiS uPaHaN

February 9, 2010

MAMA AKU DAN GADIS SIAM.

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 11:35 am

`hang dah gheja elok che own,tak mau cari bini ka?`

`iskh muda lagi lah pak daud malas lah saya,awatnya pak daud ada calon ka?`

`nih nak bagitau,hang jom ikut pak daud pi Siam,pak daud nak bawa hang masuk kat area kampung auntie hang?`

`hah,area mana tuh pak daud ada yang baguih ka?`

`kita pi chiang mai dengan chiang rai,masuk dalam kampung sana kita ambik budak umog enam belas tahun,ini bukan pompuan jalang ini anak dara`

`lawa ka pak daud,nanti bila dia balik mai sini saya dok kena cop pasport macam pak daud,nak ajag lagi cakap melayu ajag mengaji,leceyy la pak daud`

`nihhh…kalau che own nak tau pompuan thai chiang mai kulit putih gebu depa memang muka siam betul ada yang macam mat salleh,hang jangan kira dengan auntie hang nih dia tuh cina siam,dia lain`

terdetik dalam hati saya ada sedikit keracunan dengan tutur kata pak daud.pak daud jiran sebelah rumah saya fasih berbahasa thai.setelah bercerai dengan isteri pertamanya pak daud menghilang selama hampir enam bulan,sekembalinya pak daud dari siam dia telah membawa seorang isteri baru iaitu gadis siam berbangsa cina.

walaupun saya tinggal di Alor Setar dan jarak untuk melintasi sempadan siam kira-kira hanya 40kilometer namun saya langsung tiada hati untuk berkunjung ke sempadan siam malahan memasuki thai khususnya.bukit kayu hitam  dan danok merupakan tempat yang sering dikunjungi oleh orang-orang di utara semenanjung.saya kurang berminat dengan gadis siam?mustahil.

seorang gadis siam,apakah pekerjaannya iya?yang pasti gadis ini bukan jalang.

jikalau disebut dengan gadis siam,wanita-wanita utara semenanjung termasuk mama saya pasti akan histeria.

`che own,hang dengaq sini toksah dok gatai nak ikut pak daud hang pi siam cari pompuan kat sana!`

`awatnya mak,pak daud kata nak bawa pi kat chiang mai masuk dalam kampung ada anak dara umog 16 tak ok ka?`

`hah,anak dara lah yang 15 tahun dulu dia bok balik auntie hang tuh,tuh pompuan jalang tuh sapa yang tak tau`

`iskh iya ka takdak lah,kawin campog ok apa mak?`

`hang jangan dok tak dengag kata,dah gheja elok-elok bila orang pi ajak dia masuk siam cari betina sana dah hilang akai,aku tak suka.belambak lagi budak melayu dok ada hang pi kawin.nanti bawa pompuan siam balik mai dia nak buat apa kat sini,nak cakap apa,hang nak ajag mengaji lagu mana hang sendiri baca al-quran tak habis?`

tu diaa…dia dah angkat muka sikit.

antara mama aku dan gadis siam ini..

nah bila pompuan siam senyum,boleh tahan ka?hah cakap mai la.sapa-sapa yang tak pernah kena layan dengan pompuan siam memang tak tahu….

aku memang tak pernah masuk siam kecuali ke Golok ,tapi aku sendiri ada pengalaman dengan pompuan siam.ada seorang kawan ofis bawa tumpang girlfriend siam dia kat umah bujang aku dulu,fuyooo mak oiii….hanya Id sahaja yang tau.layanan dia memang kelas.maksud aku bukan layan entot entot(berjimak atau bersenggama) gadis siam nih peramah manja dan senang mesra.siap buat air dan bagi perkhidmatan urut lagi tuh.kelasss..dan jangan salah sangka bukan urut batin iya ini urut betul-betul.untuk pengetahuan wanita melayu di sini kamu tergugat dan menjadi histeria dengan pompuan siam dek kerana faktor ini lah.bukan disebabkan pompuan siam nih ditrademark kan sebagai jalang tetapi sikap dan sifat semulajadi diaorang nih yang menambat hati lelaki seluruh dunia.tidak terhad kepada lelaki melayu sahaja.

blogger Awang Sulung Merah Menyala confirm teruja heheh

memang aku teruja beb…gadis siam ini hanya menjual minuman di atas perahu.minuman dalam buluh.cantik manis putih gebu.ini ranking ranking mana nih kalau di Malaysia nih.kalau macam nih punya cantik hanya jual ayag dalam bekas buluh jer..hah.bayangkan lah?

wanita melayu di sini janganlah hidung tinggi sangat,maksud aku hidung tinggi tuh jangan lah sampai terlebih ramah pula.ikutilah resam gadis siam kalau kalian nak menambat hati pria melayu nih.tapi kan iyelah pria di sini pun dah kurang dihormati oleh gadis-gadis kat sini.

antara mama aku dan gadis siam,aku pilih mama aku kerana aku cintakan gadis melayu sebagaimana aku kasihkan mama aku.

kredit gambar gadis penjual air buluh dalam perahu,syahrilkadir.wordpress.com

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: