BuKaN PeNuLiS uPaHaN

January 26, 2010

yek yek,tak malu nangis laki nangis.

Filed under: Uncategorized — amzainol @ 3:29 am

jikalau zaman kanak-kanak dulu di kalangan kami orang lelaki kalau menangis mwsti kena kutuk.mulalah akan dikatakan sebagai lembik,pondan,anak manja dan macam macam gelaran yang kaw kaw akan diberi.

sikit-sikit nak nangis sikit-sikit nak kasi tau mak nak bilang sama mak,apa punya turrr yakpurrr salleh!koro betoiii..holimonkaro!(ayat-ayat zaman makin guli dulu nih hahaha aku pun dah lupa apa maknanya tapi lebih kurang macam sekarang lah sengal mengal bingai poyo nih)

kalau air mata nak berjujuran berjurai pun kami kanak-kanak laki akan menahan tangis,kalau dah terburai air mata pun cepat-cepat menghilangkan diri takut nanti kawan-kawan nampak malu beb.dijajanya tak habis setahun,al maklumlah kanak-kanak lah katakan.

selalunya kanak-kanak laki yang menangis nih disebabkan dengan guli hilang kena curi,kawan kebas,main guli kalah,main tepuk-tepuk gambar kalah,gasing kena paku sampai pecah nangis.main perang-perang kena buli sampai nangis dan paling kuat nak nangis bila bertumbuk dan kena booo itu paling kuat nangis tuh.

kalau bercampur dengan kanak-kanak perempuan kami akan jadi hero tunjuk cool kawal kelakian kanak-kanak agar nampak lelakinya yang sebenar.kadangkala ada juga bercampur main set set boom boom ona oni ku beri nama,hehehe.ada juga main zero point zero poen hehehe,main jengket-jengket,main batu tujuh atau batu seremban dalam pada dok main dengan budak-budak perempuan nih pun budak-budak laki boleh nangis hah.memang betul nih,apatah lagi budak laki tuh memang jenis anak mak anak manja.hahaha…

sikit-sikit ngadu,sikit-sikit balik mengacum kat mak,turrr betoii,sementelahan lagi pula budak perempuan yang bercampur dengan budak laki tuh pula jenis yang keras sikit jenis ala-ala tom boy.hah…meleleh-leleh lah air mata budak laki tuh.itu zaman kanak-kanak zaman yang serba indah untuk semua umat manusia.

sekarang,aku lihat perkara zaman kanak-kanak ini suka berulang.semacam kitaran hidup pula.budak perempuan buli budak lelaki apatah lagi budak perempuan tersebut mempunyai sokongan yang kuat dari budak lelaki lain.bertambah meliuk-liuk lah si lelaki yang kena buli tuh.kalau dulu dia buat diam jer sekarang dah tak tahan hah…dia punya menangis buaya laut tengok pun boleh naik darat nak nolong kehkehkeh…

tak patut oh aku kena buli dengan dua budak perempuan,uhuks,uhuks,uhuks…

adaka..patut dua budak perempuan tuh tuduh aku nih kaki pukul,uhuks,lain kali habiskan ayat ar,aku nih kaki pukul apa?gtau ar tultul aku pukul apa.hah nih tuduh aku kaki pukul macam mike tyson tuh,mana ada?kalau aku pukul kat tempat lain tuh adalah kot diaorang pun suka kot.

w t f tul lah dua ekor budak perempuan nih,buli aku lak,tengok nih dah buat aku nangis.sedihh ooo,sedih sangat.dulu aku lah babe aku lah dear akulah segalanya.habis macho aku diaorang isap diaorang buat pakatan nuduh aku lak.w t f tul lah diaorang nih.aku bilang mak aku,aku bilang hah kat sapa-sapa yang manje ngan aku.sedih ooo…uawarghhhhhhh….uwaaaa…sob.sob,sobb..

oleh itu bro.aku ada satu pesanan,pesanan dia macam nih.KAU PUN  TAU KAN PEREMPUAN NIH DURI,OLEH ITU NAK TAK NAK KAU TERIMALAH DENGAN KIFARAH TUHAN.KAU DAH TAHU BAHANA JADI BERANILAH UNTUK MENANGGUNGNYA BRO ahaks ahaks ahaks….tapi kan bro rasa nangis nih bila frust dengan budak perempuan best ooo…dia punya feel…perghhh….syahdu lain macam.

SEORANG LELAKI ITU AKAN MEMBUAT KEPUTUSAN YANG SALAH DALAM HIDUPNYA DENGAN DUA PERKARA IAITU WANG DAN WANITA.

pesan aku fahrin,kau takyah dok saman buang karan jer,kalau kau dipihak yang benar kau sembahyang hajat kasi dua ekor budak perempuan tuh bertukar jadi pengkid haha kalau aku jadi ko aku buat hajat macam tu lah biar diaorang jadi couple lak hehehehe….

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

